Dokumentace

Práce s ručními platbami

Systém podporuje platby převodem a šekem. I v případech, kdy platbu přejímáte při dodání, může být užitečné vzít si údaje o platební kartě jako takovou „morální zálohu“ nebo abyste mohli předem připravit fakturu. Záleží však čistě na vás, zda to takto děláte: SuperSaaS žádný způsob platby neupřednostňuje.

V některých případech se platba nepřijímá v okamžiku rezervace. Klienti se mohou například objednat ke kadeřníkovi, ale zaplatí až na místě. Nebo si členové posilovny mohou objednat lekci spinningu bezplatně, protože jsou podobné lekce již zahrnuty v ceně za členství. Ale i v případě, že nevyžadujete platbu předem, může být užitečné jednotlivé rezervace schvalovat před jejich potvrzením. SuperSaaS podporuje obě možnosti.

Pokud nepotřebujete žádné schvalování rezervací, vyberte na kartě Zpracovat v sekci Vyžadovat platby nebo schválení? možnost Platba ani schválení není vyžadováno? Pokud naopak chcete mít možnost si rezervace prohlédnout, než je schválíte a potvrdíte, vyberte možnost Před potvrzením vyžadovat schválení administrátorem. Více se o ručním schvalování dozvíte v části Správa rezervací.

Ruční platba

Pokud chcete přijímat platbu předem, ale bez využití integrovaného on-line platebního systému, můžete si v SuperSaaS vybrat ze dvou možností. Kterou možnost vyberete, závisí na tom, zda chcete přijímat platební karty.

První možnost, která platební karty nepodporuje, je jednodušší. Po dokončení rezervace se klientům zobrazí pokyny pro platbu a jakmile od nich platbu obdržíte, ručně jejich rezervaci schválíte na webu. Tato možnost je užitečná zejména pro platby šekem nebo převodem – tyto dva způsoby platby stále ještě převládají nad platebními kartami v mnoha evropských zemích.

Druhá možnost vám umožní přijímat od klientů údaje platebních karet. Z bezpečnostních důvodů nelze údaje z platebních karet posílat e-mailem, jsou tedy uloženy ve vašem účtu na webu SuperSaaS. Můžete si však nastavit, aby vás systém upozornil e-mailem pokaždé, když jsou k dispozici nové údaje o platební kartě.

Karetní asociace zakazují ukládání tzv. CVC kódů – bezpečnostních číslic na zadní straně karty. Tento kód lze ukládat pouze v případech, kdy je platba zpracována ihned. Protože nemáte k dispozici CVC číslice, budete moci platby zpracovávat, pouze pokud váš zpracovatel plateb povoluje zpracování plateb bez CVC čísla.

Poskytnutí pokynů k platbě

Vyberte požadovanou možnost platby/schválení
  1. Na kartě Zpracovat v sekci Vyžádání platby nebo schválení? vyberte Dokončit platbu před pokračováním a klikněte na Uložit změny dole na obrazovce. Dostanete se zpět na kartu Přehled v konfiguraci rozvrhu.
  2. Vyberte opět kartu Zpracovat a klikněte na odkaz Nastavení platby napravo vedle názvu sekce Vyžádání platby nebo schválení?.
Nastavení ruční platby
  1. V sekci „Obecné nastavení“ vyberte první mód rozhraní: Manuálně – bankovním převodem a klikněte na tlačítko Uložit změny. Vrátíte se zpět na Ovládací panel.
  2. Přejděte opět na stránku s nastavením rozvrhu a vyberte kartu Vzhled
  1. Níže na obrazovce uvidíte pole Vzkaz, který se zobrazuje na stránce s placením. Zde zadejte pokyny k platbě, například „Platbu pošlete na číslo účtu 1234567890/1234“
Úprava zprávy na obrazovce pro placení

Získávání údajů platebních karet

  1. Na kartě Zpracovat v sekci Vyžádání platby nebo schválení? vyberte Dokončit platbu před pokračováním. Pokud chcete dostávat e-mail při každé transakci, vyberte také příslušnou možnost v sekci Komu dalšímu oznámit nové nebo změněné rezervace a zadejte jednu nebo více e-mailových adres
  2. Klikněte na tlačítko Uložit změny dole na obrazovce. Dostanete se zpět na kartu Přehled v konfiguraci rozvrhu
  3. Vyberte opět kartu Zpracovat a klikněte na odkaz Nastavení platby napravo vedle názvu sekce Vyžádání platby nebo schválení?.
Nastavení přijímání údajů platebních karet
  1. V sekci „Obecné nastavení“ vyberte druhý mód rozhraní: Platba – kartou manuálně
  2. Na stránce dole se zobrazí nová sekce „Nastavení pro platební karty“. Tam můžete vybrat karty, které akceptujete. Pokud odznačíte všechny karty, systém se na typ karty klientů nebude ptát. Pokud je však klient na typ karty dotazován, může SuperSaaS provést základní kontroly délky čísla karty, počátečních číslic a kontrolního součtu, a zabránit tak překlepům
  3. Klikněte na tlačítko Uložit změny. Vrátíte se zpět na Ovládací panel
  4. Přejděte opět na stránku s nastavením rozvrhu a vyberte kartu Vzhled
  5. Níže na obrazovce uvidíte pole Vzkaz, který se zobrazuje na stránce s placením. Zde můžete zadat další podmínky vztahující se k platbě a pokyny, které se budou zobrazovat na obrazovce pro platbu
Pokud cenu nastavíte na nulu, nebudou se zobrazovat žádné informace o ceně. To může být užitečné v případě, že údaje o platební kartě vyžadujete pouze pro účely autorizace.
Pokud používáte vlastní doménu, na obrazovce s platbou se tato doména nepoužije, protože je použito bezpečné připojení. Prohlížeče mohou bezpečné spojení navazovat pouze se servery, které mají příslušné certifikáty. Po připojení na zabezpečený server systém automaticky přepne na jinou doménu. Po dokončení části procesu s platbou systém opět přepne zpět na vlastní doménu.

Testování procesu platby platební kartou

Odhlaste se, abyste rozvrh viděli přesně tak, jak jej uvidí klienti, a přejděte na adresu rozvrhu. Jakmile vytvoříte rezervaci, měli byste být dotázáni na údaje kreditní karty. Zadat můžete číslo jakékoliv reálné karty nebo můžete použít testovací číslo karet Visa – 4111 1111 1111 1111. Zákazník svou rezervaci uvidí s ikonou P a pokud na ní přesune kurzor, zobrazí se mu „Čeká na autorizaci platby“. Zákazníci se zpět na tyto údaje dostanou kliknutím na ikonu P.

Odhlaste se a přihlaste se opět jako administrátor. Vedle rezervace, kterou jste právě provedli, uvidíte stejnou ikonu P jako předtím. Když na ní však kliknete tentokrát, uvidíte tlačítko Schválit. V případě, že tuto rezervaci nebo platbu nechcete schválit, stačí kliknout na „Smazat Setkání“. Pokud si to později rozmyslíte, přejděte na stránku Dohled a na kartě Přehled klikněte na ikonu lupy vedle slotu, který chcete prohlížet. Přesuňte se dolů na tabulku s ovládacími prvky. Po kliknutí na Ukázat koš se zobrazí seznam všech smazaných rezervací pro tento slot. Kliknutím na ikonu „upravit“ můžete příslušnou rezervaci opět zařadit do čekajících rezervací nebo lze rezervaci rovnou schválit.